Rotaryclubs Noordkop genieten op Texel

Texel, 1 augustus – Op een onverwacht mooie dinsdagavond verwelkomde Rotary Texel vier Rotaryclubs uit de Noordkop voor een buitengewoon gezellige bijeenkomst. Met als doel kennismaking, ideeën uitwisselen en genieten van elkaars gezelschap, vond het evenement plaats op een unieke locatie. De Texelse Rotarian Kees Groenewoud had zijn mede-Rotaryleden uitgenodigd bij het proeflokaal van zijn gerenommeerde Brouwerij en Stokerij TX in het pittoreske Oosterend. Gelukkig hielden de engelen van Oosterend het weer in bedwang en kon de bijeenkomst droog doorgang vinden.

Een hoogtepunt van de avond was de culinaire verrassing die Kees Groenewoud voor zijn gasten in petto had. Hij had Boy Schuiling, chef van Restaurant ’t Pakhuus, uitgenodigd om met zijn meesterlijke Ofyr BBQ te zorgen voor een onvergetelijke eetervaring. De gerechten waren om je vingers bij af te likken: heerlijke paella, sappige hamburgers, smaakvolle rendang en delicate zeebaars, vers bereid en geserveerd voor alle aanwezigen.

Maar de avond bood meer dan alleen culinaire verwennerij. Na een warme kennismakingsronde werden de Rotaryleden rondgeleid door de stokerij en het brouwhuis van Brouwerij en Stokerij TX. Deze leerzame en interessante ervaring zorgde voor enthousiaste reacties bij alle aanwezigen. Het proeven van de lokale bieren en dranken uit de ambachtelijke brouwerij en stokerij maakte het geheel compleet.

De bijeenkomst liep langzaam ten einde rond 20.30 uur, toen de gezelschappen zich klaarmaakten om de boot terug naar het vaste land te nemen. Het was duidelijk dat iedereen met volle teugen had genoten van dit samenzijn, en er werd al snel gesproken over het organiseren van een vervolg op deze geslaagde bijeenkomst.

Voor de vier Rotaryclubs uit de Noordkop was deze dag op Texel een waardevolle gelegenheid om elkaar beter te leren kennen, ideeën uit te wisselen en de banden tussen de clubs te versterken. De geslaagde combinatie van gezelligheid, culinair genot en interessante ervaringen maakte dit evenement tot een onvergetelijke gebeurtenis voor alle deelnemers. De Rotaryleden kijken nu al reikhalzend uit naar de volgende bijeenkomst, die ongetwijfeld opnieuw garant zal staan voor een gedenkwaardige dag vol saamhorigheid en vriendschap.