Rotary Texel zamelt petflessen in voor lokale doelen

Rotary Texel heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in hun streven naar het ondersteunen van lokale goede doelen en initiatieven. Na het succesvol inzamelen van kleding, heeft de Texelse Rotary nu een grootschalige campagne gestart om petflessen te verzamelen. De opbrengst van deze inzamelactie zal op dezelfde wijze worden gebruikt als bij de kledinginzameling, namelijk voor de ondersteuning van diverse Texelse goede doelen.

Met het oog op duurzaamheid en milieubewustzijn, heeft Rotary Texel zo’n vijftien speciale inzamelbakken verspreid over het eiland. Deze bakken zijn strategisch geplaatst bij hotels en vakantieparken, waar voorheen vaak statiegeldflessen onbedoeld in het reguliere afval belandden. Door deze slimme oplossing kunnen Texelaars en toeristen nu gemakkelijk hun petflessen apart

inleveren, waarmee niet alleen het milieu wordt ontlast, maar ook lokale goede doelen worden gesteund.

Het idee voor de nieuwe inzamelpunten is afkomstig van de voormalige Rotarian, Jan Stolk, die gedurende vele jaren met ongekende passie en inzet betrokken is geweest bij de club en het Tesselhuus, één van de goede doelen van Rotary Texel. Zijn visie heeft geleid tot deze waardevolle uitbreiding van het Rotary-initiatief, dat nu een bredere impact heeft op de gemeenschap.

De inzamelbakken zijn gemakkelijk te herkennen aan hun opvallende oranje deksels en voorzien van het onmiskenbare Rotary-logo. Ondernemers die interesse hebben in het plaatsen van een dergelijke bak bij hun vestiging, worden aangemoedigd om contact op te nemen met Rotary Texel. Het Rotary- team zorgt ervoor dat de bakken wekelijks worden geleegd door enthousiaste Texelse Rotarians, die zich graag inzetten voor dit waardevolle doel.

“Het is fantastisch om te zien hoe Rotary Texel steeds nieuwe manieren vindt om de gemeenschap te ondersteunen,” zegt Katrijn van der Vlerk, voorzitter van Rotary Texel. “Deze inzamelactie voor petflessen heeft niet alleen een positieve impact op het milieu, maar stelt ons ook in staat om onze lokale goede doelen te steunen en daarmee een verschil te maken in het leven van onze medeburgers.”

Deze nieuwe inzamelactie markeert een belangrijke stap voorwaarts in het werk van Rotary Texel. Het toont aan hoe een gepassioneerde groep individuen, gedreven door een gemeenschappelijk doel, een blijvende en positieve impact kan hebben op de gemeenschap. Rotary Texel nodigt alle Texelaars uit om deel te nemen aan dit waardevolle initiatief door hun petflessen te doneren en daarmee een verschil te maken voor de lokale goede doelen en de toekomst van Texel. Voor meer informatie over de inzamelactie en hoe je kunt bijdragen, kun je contact opnemen met Rotary Texel via e-mail aan secretaris@rotarytexel.nl. Laten we samen streven naar een duurzamere en welvarende toekomst voor Texel!